جشنواره ها
سینما
بازیگران
شبکه خانگی و تلوزیون
آخرین اخبار
داغ ترین اخبار
اخبار بازیگران
اخبار فیلم ها
مشارکتکنندگان
ایجاد
راهنمای مشارکت در فیلسین
ویدیو ها
تصاویر
از تهران مخوف به تهران منفعل
در نوشتار پیشرو با توجه به مثلث ساختاری داستان که رابرت مککی از آن سخن میگوید تلاش میکنیم به این پرسش پاسخ دهیم که آیا این نوع فرم و قالب داستانگویی موفق عمل میکند یا خیر.
کارناوال وحشت
«مادر قلب اتمی» یک فیلم معاصر است. فیلمی که از جهان اخروی، انرژی هستهای، سلاح کشتار جمعی، صدام، پول، خانواده و... میگوید و جوانانی را غوطهور در اغتشاشات ذهنیشان نشانمان میدهد که سعی در فرار از کارناوالی وحشتی دارند که به آن دعوت شدهاند.
فیلمی که میتواند نسخه مدرن «بیتا»ی هژیر داریوش لقب بگیرد
مناقشهبرانگيزترين فيلم سال 96 سينمای ايران در اكران عمومی و برای ارزيابی منتقدان «رگ خواب» حميد نعمتالله خواهد بود. فيلمی سخت، ديرياب، بسيار مستعد بد فهميدهشدن و مورد سوتفاهم قرار گرفتن. فيلمی كه آشنا و ملموس مینمايد اما دقيقا از جايی كه تماشاگر انتظارش را ندارد او را در باتلاقی از احساسات شخصی غرق و گرفتار میكند.
بانویی با گلهای کاملیا
این دیگر چیست؟ فیلم است یا تعدد راشهای متعدد؟ هنر است یا تردد ناشی از آشهای متجدد؟ تصویر مشوش است یا تشویش مصور؟ پرتره مرد هنرمند است در جوانی به مثابه خودگویی و خودخندی؟ سرخوشیاش معلول شادی پس از گل است [در فوتبال] یا گلهای پیش از سرخوشی؟ از ناخودآگاه به خودآگاهی سرکار گذاشتن مردم رسیده است یا روشنفکری این روزها چنین میطلبد؟ «مادر قلباتمی» اصلا فیلم نیست. تصاویر مغشوشی است که نه در متن درام میدهد و نه در تصویر، سینما.
در کام جنون
«خفهگی» حاصل مهارت در فيلمسازی است. حاصل كار كارگردانی كه عاشق سينما است و در بهترين فيلم كارنامهاش در كنار «قرمز»، از فيكشن به ترسيم اجتماع میرسد.